Tulburările de anxietate – Cel mai liniștitor lucru pe care îl poți spune cuiva pentru a-l liniști

Care este cel mai liniștitor lucru pe care îl poți spune cuiva care suferă de tulburări de anxietate?

Tulburările de Anxietate sunt din ce în ce mai des întâlnite și iau foarte multe forme, de la atacuri de panică la fobii, la anxietatea socială sau stres post traumatic și se rezolvă cel mai bine atunci când sunt confruntate.

Nu este ușor dar majoritatea oamenilor pot învăța să facă față anxietăților și fricilor – și chiar să le depășească atunci când sunt tratate metodic, pas cu pas.
Spre exemplu, cea mai mare frică a unei persoane care suferă de atacuri de panică este frica de moarte. Primul lucru pe care i-l poți spune unei astfel de persoane este că nimeni nu a murit vreodată dintr-un atac de panică. Pentru unii oameni această informație este foarte liniștitoare în tip ce pentru alții, nu are un efect prea mare.

Ce ajută totuși foarte mult este ca oamenii să ști și să înțeleagă faptul că totul este trecător. Nu spun acest lucru într-un mod metaforic ci unul foarte realist. S-a observat de-a lungul timpului că cel mai liniștitor lucru pe care îl poți spune cuiva despre frică sau anxietate este că: Toate emoțiile se schimbă, sunt trecătoare. Nu vei rămâne niciodată într-o stare de panică pentru tot restul vieții.
Frica și anxietatea sunt emoții care ne pot ține captivi dacă nu intervenim pentru a prelua controlul asupra vieții noastre.

Cu cât o hrănești mai mult, cu atât mai puternică devine. Frica îi ține captivi pe oameni. Frica te pune într-o cutie. Lumea ta devine din ce în ce mai mică. Atunci când eviți lucrurile de care îți este frică te simți în siguranță și confortabil și nu vrei să faci nimic care să clatine acest cocon sigur de confort. Cu toate acestea, plătești un preț greu – libertatea de a-ți trăi viața așa cum vrei s-o trăiești
Să îți dau un exemplu. Să presupunem că o doamnă mai în vârstă a căzut și și-a rupt șoldul. A fost foarte traumatizant pentru ea. Când și-a revenit, n-a vrut să se mai repete experiența. A devenit foarte prudentă și evita să meargă pe oriunde exista o posibilitate de cădere. Cu toate că frica s-a tradus inițial prin încercări raționale de a exersa prudența, ulterior s-a transformat în evitare, pe măsură ce exagera cu prudența. Evitarea a făcut-o să se simtă în siguranță, dar a cauzat creșterea fricii. S-a oprit din a mai merge la magazin, la mall și la sport, toate lucruri care-i făceau plăcere.

Interacțiunile sale sociale s-au restrâns și a început să stea mai mult acasă și nu a mai continuat activitățile sale preferate, pentru că era exagerat de fricoasă să nu cumva să cadă din nou. A început astfel să fie din ce în ce mai izolată iar orizonturile sale s-au îngustat considerabil.
Această poveste se aplică din păcate foarte multor oameni și cei mai mulți nu găsesc o ieșire ci dau din rău în mai rău.

Desigur, cel mai bine este să elimin frica, să scapi complet de ea, însă cele mai multe metode terapeutice NU se bazează pe acest aspect ci mai degrabă caută să „înmoaie” efectele pe care clientul le manifestă și le trăiește.
Din păcate, cea mai trâmbițată și utilizată metodă de tratament la ora actuală atacă această problemă în mod gradat, clientul fiind expus pas cu pas la stimul, în dorința de a controla cât mai bine reacția sa.
Desigur, acest mod de lucru are efecte și funcționează până la un punct însă asta NU rezolvă cauza ci doar ne ajută să o îndurăm mai ușor. Abordarea graduală a făcut ca acest pacient să se simtă mai puțin copleșit și mai dispus să-și confrunte frica. Odată ce a început să obțină succes în confruntarea fricii și a realizat că de ceea ce-i era ei frică nu se întâmplă, se oprește și se mulțumește cu acest rezultat. Repet, această modalitate totuși nu rezolvă problema ci doar ne face să îndurăm mai ușor efectele sale.

Spre exemplu, multor oameni le este frică de șerpi care, bineînțeles, pot fi periculoși. Dar ei nu sunt preocupați de această frică și nu li se pare că le afectează viețile atât de mult. Pe de altă parte, sunt unele persoane fobie de pisici. Pisicile sunt puțin probabil să cauzeze prea mult rău dar oamenii pot avea adevărate crize de spaimă atunci când merg în vizită la prieteni care au pisici și astfel încep să evite astfel de situații.

Atunci când vorbim despre emoții extrem de intense, așa cum este cazul atacurilor de panică, a fobiilor sau a stresului post traumatic, este esențial să putem interveni rapid și să ajutăm persoana în cauză să se elibereze de acea tensiune odată și pentru totdeauna.

Când vine vorba de fobie sau atac de panică, există foarte multă literatură de specialitate și multe moduri prin care acestea pot fi reduse sau chiar complet eliminate.
Nu același lucru se poate spune și despre Stresul Pot traumatic din păcate. De fapt, ce este extrem de interesant este faptul că această problemă nici măcar nu este recunoscută în clipa de față de către forurile directoare de guvernământ.

Stresul post traumatic este cel mai adesea asociat cu războiul, fiind foarte mediatizat și popularizat în Statele Unite, începând cu Războiul din Vietnam.
Cu toate acestea, această problemă nu este apanajul exclusiv al războiului ci apare de cele mai multe ori după orice tip de eveniment traumatizant cum ar fi un divorț, o ceartă cu o persoană dragă, pierderea unui membru al familiei sau prieten apropiat.
Toate aceste evenimente reprezintă o traumă atât pentru cel care le trăiește cât și pentru cei din anturajul său apropiat și pot genera apoi o perpetuare a traumei prin stresul cauzat.

Cum spuneam, există foarte puțină informație în ce privește tratarea Stresului Post Traumatic însă o metodă relativ nouă pentru publicul larg, dar cu o mare istorie în spate arată rezultate foarte promițătoare în tratarea traumelor, fie că vorbim de fobie, atac de panică sau stres post traumatic.
Această tehnică, numită Tehnica Rewind a fost dezvoltată de Dr David C. Muss, directorul Unității de Tratare a Stresului Post Traumatic la Spitalul BMI din Bristol, Marea Britanie.
Dr. Muss a utilizat Tehnica Rewind timp de 25 de ani cu mii de pacienți și clienți privați cu o rată de succes uriașă iar acum o va prezenta în premieră și în România în data de 4 Februarie la București, în cadrul unui Seminar Intensiv de Formare și Certificare Internațională în Tehnica Rewind.
Dacă lucrezi cu clienți sau pacienți, poți participa și tu la acest Seminar învățând direct de le sursă, de la creatorul tehnicii.
Mai multe informații despre acest seminar, precum și înscrierea la această Formare Internațională poți să obții dând click AICI.

Dacă ți-a plăcut, poți chiar să te abonezi la newsletter! Chestia aia de mai jos unde bagi datele tale si apoi dai click pe butonul roșu pe care scrie ‘Mă Abonez’!

PS: Spread the Dragostea! Dă și altora să citească, distribuie mai departe!

2016-12-10T01:07:02+02:00 10 decembrie 2016|

1 Comentariu

  1. […] ajuta să renunți la fumat, să pierzi în greutate, să rezolvi disfuncțiile sexuale, depresia, anxietatea, să îți ameliorezi durerea, să îți rezolvi problemele legate de stima de sine, te poate ajuta […]

Lasa un comentariu