Show, Mister, Entuziasm, Fascinație – sunt doar câțiva termeni cu care putem defini un spectacol inedit de hipnoză. Pentru prima dată în România, cel mai mare hipnotist de scenă din lume îți dezvăluie secretele celei mai controversate metode de entertainment.
În cea de-a doua parte a interviului cu cel mai renumit hipnotist de scenă din lume, Richard ne vorbește despre știința de a interacționa cu publicul și oferă sfaturi esențiale despre cum ia naștere un astfel de spectacol de hipnoză.
De asemenea, acesta punctează și asupra structurii workshop-ului evidențiind câteva capabilități pe care orice participant le va dobândi. Vei vedea că reprezintă mult mai mult decât ce se vede la suprafață.
Eugen Popa: Spune-ne câte puţin despre experienţa pe care o ai cu reprezentaţiile. Este dificil să le obţii?
Să vorbim acum despre partea scenică a ceea ce faci tu – ştiu că te ocupi şi de terapie – Care ar fi bucăţile pe care o persoană trebuie să le ştie şi să le ţină sub observaţie dacă vor să înveţe să facă hipnoză de scenă.
Şi apoi să o şi aplice. Care sunt elementele-cheie?
Richard Barker: Ai pus o întrebare mare. Este amuzant, ştii? Pentru că anul trecut am fost în 38 de ţări. Ce am descoperit este că mulţi oameni vor căuta scuze. Vor spune lucruri de genul „Pentru că trăiesc în Germania, nu pot obţine rezervări de spectacole.” „Pentru că trăiesc în Anglia, trebuie să deţin o licenţă.” „Pentru că sunt din România, oamenii nu înţeleg reprezentaţiile de hipnoză.” „Eşti norocos că trăieşti în America unde sunt multe reprezentaţii.”
Mă lupt cu asta. Ce-i interesant este că aş putea să merg săptămâna asta în Elveţia şi să reuşesc o rezervare de spectacol. Pur şi simplu trebuie să nu-ţi mai stai în drumul către rezervarea unui spectacol. Însă agentul de rezervări, să luăm exemplul României, agenţii de rezervări nu ştiu în mod special ce vinzi tu mai exact.
Însă agenţii de rezervări din România, spre exemplu, caută spectacole pentru facultăţi, pentru cluburi, în licee, în cluburi country – tot au nevoie de amuzament.
Pur şi simplu nu cunosc faptul că hipnoza este o opţiune. Dar dacă le-ai spune „Hei,am o reprezentaţie de magie”,atunci agentul de rezervări din România s-ar gândi: „Magie!” Înţeleg ce înseamnă asta.
O parte din munca unui hipnotist de scenă constă în corzile vocale.
Am avut 3 reprezentaţii sâmbătă, una ieri şi acesta este cel mai important instrument al meu, vocea mea.
Un fel de sfat: poţi rezerva un spectacol oriunde îţi doreşti, în orice ţară, oriunde în lume. Pur şi simplu nu ştiu la ce să se aştepte, prin urmare ceea ce vom preda şi ceea ce vei putea realiza este să demonstrezi pe loc, rapid.
Poţi s-o faci chiar la telefon, prin email. Poţi s-o faci în carne şi oase. Dar odată ce au văzut demonstraţia, o să îţi facă rost de rezervare.
Eugen Popa: Super. Aşadar, aceasta este cea mai mare bătaie de cap: rezervarea unui spectacol. Să spunem că ai obţinut un contract, că ai reuşit să obţii rezervarea spectacolului. Care are fi următoarele 3 cele mai importante ingredient ale unei reprezentaţii de succes.
Richard Barker: Bună întrebare. Iată cele 3 lucruri:
- să fii convingător
- să fii fascinant
- să fie interesant.
Eugen Popa: Trebuie să le atingi pe acestea 3. Ce vrei să spui când zici convingător?
Richard Barker: Trebuie să ţină oamenii cu sufletul la gură. Să-i antreneze. A fi convingător este „Oh Doamne, nu-mi pot lua ochii de pe ceea ce văd!” Asta înseamnă să fii convingător.
Mulţi oameni greşesc. Reprezentaţia lor este prea înceată.
Este o reprezentaţie lentă.
Ce se întâmplă este … unul din lucrurile din greşelile pe care le fac oamenii nou-veniţi este că stau prea mult pentru a primi râsetele.
Prea mult. Ce trebuie să faci este să aduci oamenii pe culmi și să-i readuci pe pământ. Apoi iar pe culmi, apoi iar pe pământ. Tot timpul cu tendinţa de mai sus.
De asemenea, publicul oboseşte. Publicul nu poate să râdă non-stop timp de 90 de minute. Pur şi simplu va ajunge la limită. Şi nici nu pot să aplaude timp de 90 de minute.
Şi atunci, ceea ce trebuie să faci este să-i pui într-un fel de mişcare.
Râd şi se distrează şi totul este minunat, apoi intri într-o zonă interesantă dintr-odată. Atunci îţi dai seama că le vei oferi un fel de terapie, ceva din Pierderea în kg, din opritul din fumat,eliminarea de frici şi fobii şi dintr-odată, ajungi aici şi dai o sugestie că este un spion internaţional sub acoperire. Aşa obţii acea convingere, fascinaţie, interes şi, mai presus de toate, trebuie, evident, să fie antrenant.
Eugen Popa: Da. Aşadar, presupun că în workshop-ul din România le vei spune oamenilor cum să-l facă antrenant.
Richard Barker: Unul din lucruri, spre exemplu, sigur aveţi şi voi în România RSVP (Répondez s’il vous plaît)? Când răspunzi cu RSVP la un eveniment?
Am creat o nouă prescurtare. Atunci când spun cu RSVP eu îi zic Ritm, Viteză, Volum şi Ton.
RVVT: Ritm, Viteză, Volum şi Ton.
Când vorbeşti pe scenă mulţi oameni greşesc pentru că nu stăpânesc audienţa, doar oferă o prezentare foarte bună. Nu au ritmul corespunzător, viteză, volum sau tonalitate. Acestea îţi oferă o prezentare mai bună. La workshop o să exersăm asta. Trebuie să găseşti echilibrul, valurile în felul cum vorbeşti. Este important.
Eugen Popa: Super, foarte interesant. Acum în România o să fie un workshop pe parcursul a 3 zile. 8,9,10 Martie. La ce să se aştepte oamenii din partea acestui workshop?
Richard Barker: În primul rând, o să fie oameni care nu îşi doresc o carieră ca hipnotist de scenă. Vor doar să înveţe acest aspect. Sunt oamenii care vor să fie următoroarele super staruri pe scenă și să aibă multe reprezentaţii.
Aşadar, mai sunt oamenii care nu ştiu ceea ce nu ştiu. Nu ştiu încotro vor să se îndrepte cu cariera lor. Lucrul interesant la care să se aştepte este că întreaga perspectivă de gândire o să modifice în urma workshop-ului.
Vor deprinde anumite aptitudini şi câteva – nu-mi place să folosesc cuvântul – „scheme”. Pentru că nu este o schemă, însă vor cunoaşte tehnici pe care le pot folosi oriunde. Ar putea fi într-o pauză de masă undeva şi cineva ar putea spune „Hei, ai învăţat hipnoză?”
Cum funcţionează?
Iar acum studentul trebuie să-i arate. Sunt atât de mulţi oamenii. Dacă mergi în Las Vegas la marile convenţii sunt atât de mulţi oameni care nu ştiu cum să le arate altora hipnoza.
În Vegas era un barman care a întrebat: „Voi toţi sunteţi hipnotişti?” Şi eram vreo 50. Şi noi, „Da”.
Arătaţi-mi! Şi toată lumea s-a panicat „Oh, nu.”, cu capul plecat. Şi nu a fost nicio persoană care să-i arate, cu excepţia mea, care am zis că îi arăt eu, „treci încoace”. Şi a venit barmanul.
Oamenii care vor veni la acest workshop vor ştii să facă asta cu încredere. Şi lasă-mă să-ţi spun un lucru: nu vei eşua niciodată.
Dacă urmezi aceşti paşi,nu vei da greş niciodată. Asta este ceva foarte important ca toată lumea să înţeleagă şi să aibă tot timpul în vedere.
Nu o să dai greş niciodată.
Ştii ce nu funcţionează? Pentru că uneori lucrurile nu funcţionează?
Nu este vina ta, ci este vina celeilalte persoane pentru că nu urmează instrucţiunile – corect?
Mie îmi place să spun că „am făcut asta de sute de ori înainte. Ştiu că pentru tine este prima data şi atunci de ce nu eşti atent?”
Am făcut-o de sute de ori şi pentru mine a funcţionat. Tot timpul! Ce-i în neregulă!Pur şi simplu nu am putut fii atent … Ei bine … nu poate fi mai uşor de atât.
O să spun rapid: Sunt un credul, am o altă prescurtare pe care o pot folosi care este:
EDIP: Explică, Demonstrează, Imită şi Exersează.
Oamenii se duc la multe workshop-uri, dar nu apucă să facă ceva propriu-zis, doar ascultă oameni, corect? Acesta însă va fi unul în care voi explica, apoi voi demonstra. Pentru ca ei să poată imita, să facă ce spun eu, iar apoi vom exersa.
Astfel încât, până la finalul celor 3 zile să ştie cu adevărat cum să o facă. Deja au mai făcut-o. Este cea mai bună modalitate de a învăţa.
Acest curs este pentru tine dacă vrei să înveți secretele din spatele oricărui spectacol de succes.
Și dacă nu visezi la o carieră în lumea divertismentului, acest curs este și pentru tine. Toate persoanele de succes din întreaga lume au o prezență “de scenă” chiar și atunci când se află într-un grup restrâns, pentru că, efectiv, știu cum să capteze atenţia celorlalţi şi cum să îi integreze pe aceştia în povestea lor. Fie că ești speaker, manager, om de vânzări, terapeut, actor sau profesor, acest curs este pentru tine dacă îți dorești să înveți cum să transmiți încredere, putere, energie pozitivă și să-ți crești puterea de convingere.
Programul cursului îl găsești pe www.hipnoza.ro/spectacol