Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/eugencpo/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2758

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/eugencpo/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2762

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/eugencpo/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3706
Ce Este Autohipnoza? - Eugen C. Popa

Ce Este Autohipnoza?

Cu toții am vrea să credem că acțiunile și reacțiile noastre sunt rezultatul procesele logice de gândire, însă acum știm, mai mult ca niciodată, că sugestia ne influențează direct gândirea. Conștient sau inconștient, sentimentele noastre despre aproape tot sunt în mare parte modelate de opiniile și atitudinile promovate prin metodele de comunicare în masă. Sunt puține lucruri pe care le putem face  fără să plătim un tribut impactului sugestiei.

În ciuda acestei tendințe de a adopta atitudinile noastre de la alții, omul a fost întotdeauna mai mult sau mai puțin conștient de faptul că își poate influența propriul destin dirijându-și  gândurile și acțiunile pe canale constructive.

Omul pare că a știut dintotdeauna că mintea lui exercită o influență puternică asupra corpului său și că gândurile pot avea efecte dăunătoare sau utile asupra emoțiilor sale și sănătății fizice. Templele vechi egiptene de somn și ritualurile pentru a alunga spiritele rele din corp erau amândouă încearcări de a influența corpul prin intermediul minții. De fapt, dacă ne uităm la întreaga istorie spirituală a lumii, putem vedea cum oamenii au intuit ceea ce știința modernă a dovedit în ultimii 100 de ani.

Ceea ce nu realizează încă foarte mulți oameni este că sunt capabili să-și implanteze singuri gânduri benefice în mintea lor, fără a avea nevoie să apeleze la factori și ajutor extern. Acest lucru se poate face prin autohipnoza.

Autohipnoza este probabil cea mai eficientă metodă de transformare și dezvoltare personală. Utilizarea sa ne poate ajuta pentru a rezolva o problemă sau pentru a obține o stare plăcută și naturală de relaxare profundă, o concentrare mentală sporită sau orice alt scop ne dorim.

În acest articol îți scriu tot ce ar trebui să știi despre autohipnoză dacă ești hotărât să înveți să lucrezi singur cu propria ta minte pentru a aduce schimbări extraordinare în viața ta.

Autohipnoza este cel mai util instrument pe care-l poți folosi autonom în orice situație din viața ta, oriunde și oricând, fără să depinzi de niciun factor extern. Acesta este probabil cel mai bun lucru pe care-l poți face pentru propria bunăstare ?

Ce este Autohipnoza?

Visezi uneori cu ochii deschisi? Ți se întâmplă să te pierzi printre gânduri şi imagini şi să nu mai auzi nimic în jurul tău, să nu mai realizezi cât timp a trecut dar să te simți excelent la final?

De câte ori ai trăit experiența în care îți conduci mașina până la destinație fără să-ți mai amintești apoi pe deplin ceea ce ai văzut pe tot parcursul drumului?

Ți se întâmplă să mergi la teatru, film sau orice spectacol care reuşeşte să te captiveze şi la final îți dai seama ca nu mai ştii pe ce rând ai stat, cine a fost lângă tine sau dacă sala a fost plină?

Toate aceste experiențe reprezintă o formă de  autohipnoză. De fapt, ne autohipnotizăm de mai multe ori pe parcursul zilei, dar nu știm. Oricând nu suntem pe deplin conștienți de ceea ce se întâmplă în jurul nostru, ce gândim și experimentăm și de ce, trăim o formă de transă.

Starea de transă este o stare naturală, iar vestea minunată este că putem învăța să o folosim în avantajul nostru.

Ne petrecem zilele bazându-ne pe mintea noastră conștientă – „Cred că voi merge acolo și voi face asta”, „Îmi place acea culoare”, „Nu-mi place acea persoană” etc. În timp ce ni se pare că alegem la nivel conștient, de fapt subconștientul nostru este cel care dă impuls gândurilor noastre. De ce nu ne plac anumite lucruri și oameni? De obicei pentru că undeva în subconștientul nostru ne amintesc de cineva sau de altceva din trecutul nostru. De ce credem că anumite lucruri sunt corecte și greșite? Pentru că le-am învățat din experiențele din trecut.

Suntem conduși în toate actiunile noastre aparent conștiente de subconștientul nostru. Hipnoza ne permite să punem mâna pe acest aspect al credințelor și gândurilor noastre și să îl gestionăm diferit. În loc să fim împinși și atrași de el, îl putem controla spre îmbunătățirea noastră.

Hipnoza şi implicit autohipnoza sunt termeni care de-a lungul timpului în gândirea populară au fost asociați cu trucuri de control al minții, iluzionism, magie, pendul fermecat şi alte mituri cel puțin hilare. De fapt, autohipnoza este mai puțin misterioasă şi mai mult ştiințifică şi “lumească” decât ai putea să crezi.

Cuvântul hipnoză provine din cuvântul grecesc “hypos” care se traduce prin somn. Hipnoza este o abreviere a termenului neuro-hipnotism, care în traducere liberă înseamnă somn al sistemului nervos. Termenul de hipnoză a fost folosit pentru prima dată de către neurochirurgul de origine scoțiană, Dr. James Braid (1976- 1860).

Ca să demitizăm toate credințele populare şi să pornim cu o înțelegere corectă, hipnoza şi implicit autohipnoza nu sunt stări de somn. De fapt, eşti perfect conștient de tine și de ceea ce se întâmplă cu tine sau în jurul tău. Legenda spune că Dr. Braid a regretat instant atunci când a numit această stare drept “hipnoză” pentru că oamenii o privesc automat ca pe o stare de somn, de somn al conștiinței, deci ca pe o stare de inconștiență.A încercat să schimbe numele dar era prea târziu. Lumea l-a preluat și așa a rămas.

Hipnoza poate fi definită ca o stare de sugestibilitate sporită în care subiectul este capabil să accepte idei de auto-îmbunătățire și acționează în mod corespunzător asupra lor.

Când un hipnotist își hipnotizează subiectul, vorbim de hetero-hipnoză. Când un individ ajunge singur într-o stare de hipnoză, fenomenul poartă  numele de autohipnoza. În ambele cazuri, subiectul a atins un nivel sporit de sugestibilitate. Chiar și în hetero-hipnoză, subiectul își păstrează controlul asupra răspunsului la sugestii, așa că mulți consider că orice stare hipnotică este de fapt o stare de autohipnoză.

Majoritatea experților sunt de acord că aproximativ 90 la sută din populație poate fi hipnotizată. Procentul real este probabil mai mare ?

Care dintre noi nu este influențat de sugestie? Nu suntem cu toții, după cum am văzut, influențați de sugestiile din reclamele publicitare? Nu avem toți  tendința de a crede ce citim pe internet, vedem la televizor sau acceptăm din părerile celor din jur? Nu suntem cu toții fideli anumitor mărci de produse?

De fapt suntem cu toții sugestibili și, prin urmare, autohipnoza este doar o tehnică de creștere a sugestibilității pe care o posedăm deja.

Cu toții avem un creier și o minte. Acestea sunt astfel create încât să poată fi exploatate la maxim iar autohipnoza ne permite să facem acest lucru. Este metoda care ne ajută să descoperim ce butoane să apăsăm și ce pârghii să mutăm, metaforic vorbind.

Deși poate că sună un pic complex, este de fapt mult mai simplu decât atât.

Un alt mod de a descrie autohipnoza ar fi “inducția hipnotică auto-realizată”. Cu alte cuvinte, mă bag singur într-o stare de transă. Exact ca atunci când ascult o melodie care îmi place foarte mult sau, când urmăresc un film de acțiune sau, când mă îndrăgostesc.

Dacă ai ajuns să citești acest articol și dacă ai rezistat să îl citești până aici știu cu certitudine ceva despre tine: ai o minte deschisă! Și asta este excelent!

Pentru ca orice tehnică de inducție hipnotică, fie ea hipnoză ghidată de un specialist sau o tehnică de autohipnoză prin care lucrezi tu cu tine, este nevoie să ai o minte deschisă.

Ce înseamnă o minte deschisă? Acea stare interioară de atitudine receptivă, non-critică sau/și relaxată. Dacă eşti sceptic, neîncrezător şi aştepți să îți dovedească tehnica cum poate face minuni cu mintea ta, îți reamintesc: nu este magie aici. Aşa că, dacă vrei să funcționeze deschide-ți mintea către nou şi încearcă să foloseşti cât mai mult din marea ei putere.

Aşadar, autohipnoza nu este:

– O stare de inconștiență

– Control mental

– Somn profund

– O stare alterată a minții

– O formă de terapie mistică

– Abureală ?

Pentru o înțelegere clară şi completă:

– Nu eşti în stare de inconştiență

– Nu adormi

– Nu pierzi controlul

– Nu faci nimic din  ceea ce nu vrei să faci

– Te simți extrem de bine la final ?

– Hotărăști singur/ă ce vrei să fii, să ai, să știi, să poți, etc.

Cum funcționează Autohipnoza?

Când te afli într-o stare de transă, eşti într-o stare mentală diferită, uşor modificată. Reține, eşti tot timpul în control, doar că atenția ta se focalizează, se concentrează pe un singur punct sau stimul și devine extrem de centrată.

În această stare de atenție şi concentrare sporită a minții conștiente mintea subconștientă este mult mai receptiva la sugestiile pe care vrei să i le transmiți. Starea se transă este o scurtătură prin care poți să ajungi la subconştientul tău.

Autohipnoza este adesea comparată cu meditația deoarece amândouă induc o stare în care gândirea şi procesele mentale conştiente scad în timp ce relaxarea şi focusul cresc.

Studii de ultimă oră arată că hipnoza are efecte similare asupra sistemului nervos. Doar că autohipnoza te duce cu un pas mai departe, prin utilizarea unui set de sugestii extrem de eficiente pentru a-ți reprograma mintea folosind imagini şi afirmații.

Scopul principal atât al hipnozei cât și al autohipnozei este acela de a ne ajuta să obținem rezultatele dorite. Acest lucru se realizează prin comunicarea cu mintea Subconștientă și schimbarea, modificare, transformarea sau modificarea unor crezuri existente sau, plantarea, sădirea, înscrierea unor crezuri și valori noi, a unor programe noi.

Atât mintea Conștientă cât și mintea Subconștientă au un set de caracteristici și particularități care le definesc.

Una dintre caracteristicele esențiale ale Subconștientului este că NU face diferența dintre realitate şi ficțiune. Asta înseamnă că, odată ce un mesaj a ajuns în tărâmul subconștientului, acesta îl va lua de bun şi va considera că tot ceea ce simți este perfect adevărat.

Pentru a putea comunica cu Subconștientul trebuie să “ocolim” acea parte a minții conștientă numită “factor critic”. Factorul critic sau capacitatea critică a minții tale te ajută să faci faci diferența între ce este real, adevărat şi în concordanță cu credințele tale şi ceea ce este ficțiune. Reuşind să “ocoleşti” acest factor critic poți pătrunde direct la nivelul minții subconștiente și rescrie astfel tot felul de obiceiuri, comportamente, setări mentale.

Este un truc? Da, este. Însă priveşte-l din următoarea perspectivă: dacă nicotina reuşeşte să îți păcălească creierul să devină dependent de ea, cum este când decizi tu să îți controlezi mintea?

Hai să îți dau un exemplu practic şi eficient prin care îți poți sugestiona rapid mintea în fiecare zi. Psihologul francez Émile Coué a făcut celebră următoarea sugestie pe care o poți încerca în orice moment, în orice loc:

“În fiecare zi, în orice mod, mă simt din ce în ce mai bine”.

Poți să transformi această frază într-o mantră, pe care să o spui în fiecare dimineață sau în fiecare moment în care ai nevoie să te autosusții mai mult. Ce e important: nu o spune mecanic, nu o repeta de pe rost ca pe un vers dintr-o poezie; îmbrac-o cu intenție adevărată, credință şi emoție. Încearcă să vizualizezi rezultatele cu ochii minții. Încearcă să vizualizezi cum te vei simți peste câteva luni după ce te vei simți tot mai bine în fiecare zi.

Autohipnoza funcționează similar exemplului de mai sus. Doar că prin autohipnoză ai posibilitatea de a obține mai mult, de a schimba, a transforma şi a vindeca mai rapid şi pentru totdeauna.

Puterea Imaginației

Există un vechi proverb chinezesc care spune: „O imagine valorează cât o mie de cuvinte. ” În transmiterea de sugestii către subconștient, imaginile pe care le vedem sunt mai eficiente decât cuvintele pe care le implantăm.

Ce s-ar întâmpla dacă ai putea să-ți folosești imaginația pur și simplu pentru a obține ceea ce îți dorești, fie pentru a pierde în greutate, pentru a elimina anxietatea, viciile sau a-ți crește puterea interioară?

Când vorbim despre hipnoză sau autohipnoză vorbim automat şi despre imaginație. Imaginaţia este un instrument prin care autohipnoza pătrunde în sistemul minţii tale pentru a vindeca, îmbunătății sau dezvolta.

Imaginația este cea care se află la baza vieții noastre. Nimic din jurul nostru nu este cu adevărat real, totul se întâmplă datorită imaginaţiei.

Singura parte a minții care face diferența între „real” și „imaginar” este mintea conștientă.

La nivel subconștient nu există această distincție. Mintea Subconștientă NU face diferența dintre „real” și „imaginar”. Odată ce ai deschis această poartă, sugestiile ajung la nivel subconștient unde vor fi acceptate și se vor „instala” atâta vreme cât persoana cu care lucrezi își dorește acest lucru.

Imaginația se află la pragul dintre conștient și subconștient. Este cheia care deschide poarta și permite informațiilor conștiente să pătrundă în subconștient și vice-versa. Este puntea dintre cele două minți.

Cum folosești Autohipnoza?

Așa cum scriam mai sus, pentru ca autohipnoza să funcționeze cu succes, este important să abordăm procesul cu o minte deschisă. Pentru a face acest lucru, este nevoie să:

  • VREI
  • Să nu fii sceptic
  • Să nu supraanalizezi procesele implicate

De asemenea, trebuie să te gândești bine de ce vei folosi autohipnoza și ce sugestii dorești să implantezi în subconștientul tău.

Sugestiile trebuie să fie:

  • Autentice și sincere
  • Pozitive
  • Simple

Ce poți trata cu ajutorul Autohipnozei?

Autohipnoza poate fi utilizată pentru a trata o mare varietate de probleme emoționale, comportamentale, dar şi clinice.

De exemplu, mulți oameni folosesc autohipnoza pentru a face față mai ușor problemelor cotidiene. Autohipnoza poate spori încrederea de sine şi chiar ajuta oamenii să îşi dezvolte noi competențe.

Poate fi folosită de asemenea pentru a depăşi obiceiuri nocive ca fumatul sau mâncatul în exces, dar şi pentru îmbunătățirea performanțelor sportive.

S-a dovedit că autohipnoza este extrem de utilă şi în tratarea de diverse dureri fizice uşoare sau boli cronice. Atenție însă, în cazul bolilor şi durerilor cronice terapia prin autohipnoză se face doar sub îndrumarea unui medic, terapeut, psihoterapeut sau psiholog calificat.

Rezultate excelente ale aplicării autohipnozei au fost raportate în tratarea unor situații cum ar fi:

– anxietatea

– tulburări de stres post-traumatic

– fobii

– atacuri de panică

– dureri cronice

– tulburări comportamentale

– obiceiuri dăunătoare ( fumat, supraalimențație, dependență de alcool)

– insomnie

– depresie

– astm

– enurezis, etc.

Mai mult de atât, autohipnoza este o tehnică foarte eficientă prin care îţi poţi creşte capacitățile mentale şi îţi poţi dezvolta noi abilităţi –
– creşterea puterii de concentrare,
– îmbunătăţirea memoriei,
– creşterea încrederii de sine etc.

Exercițiu de autohipnoză

Următorul exercițiu îți va ilustra eficiența sugestiei şi imaginației. Încearcă-l doar în momentul în care ești sigur că VREI să atingi o stare profundă de concentrare și relaxare,

  • Alege un loc sigur în care să stai și un moment în care să nu fii întrerupt. Așează-te într-un scaun confortabil și fă-te comod. Pune ambele picioare ferm pe podea – nu îți încrucișa picioarele sau brațele. Lasă mâinile să se odihnească confortabil în poală. Asigură-te că spatele este sprijinit și că te simți confortabil în locul în care stai.
  • Închide ochii. Începe să observi respiraţia. Fără să o schimbi, fără să o modifici, ci doar inspiri și expiri. Pur şi simplu observă respiraţia, ca şi cum îţi muţi atenţia asupra ei şi observi aerul cum intră şi cum iese.

Fără să interacţionezi deloc, fără să schimbi nimic din continuitatea pe care o aveai înainte, pur şi simplu observă respiraţia, observă cum intră aerul, cum iese aerul, şi ia-ţi câteva momente acum şi fă acest lucru, doar observând respiraţia, fără să o alterezi, fără să o modifici, fără să intervii asupra ei, ci pur şi simplu doar observând-o.

Şi dacă mintea-ţi fuge şi începi să te gândeşti la tot felul de chestii, nu-i nicio problemă. Uşor, simplu, cu grijă, cu compasiune, cu atenţie și răbdare, ca și cum ai avea grijă de un copil mic și drag, o aduci înapoi asupra observării respiraţiei.

  • Odată ce începi să simți cum corpul tău se relaxează, începe  să numeri în minte încet de la 10 la 1. După fiecare număr, spune în gând „mai adânc”. Imaginează-ți cum după fiecare număr pe care-l spui, mintea și corpul tău continuă să fie din ce în ce mai calme. Lasă fiecare număr să împingă stresul, negativitatea și tensiunea din corpul tău.
  • Când ai ajuns la numărul 1, spune: „Sunt calm, sunt încrezător, sunt în pace”. Continuă să repeți această mantra până simți profund că mesajul tău a ajuns în tot corpul.
  • Şi acum observă această stare pe care o ai în această clipă, această stare de expansiune, de calm, de linişte profundă, interioară, observă acum această stare, această senzaţie şi bucură-te de ea.
  • Acum îți poți transmite și alte sugestii pozitive în această stare de autohipnoză – imaginează-ți rezultatul dorit și obține o imagine, cât de bine poți, despre ceea ce vrei. Nu uita că o imagine face cât o mie de cuvinte, așa că e mai important să vizualizezi decât să acorzi atenție cuvintelor.
  • Folosește însă și cuvinte pentru a-ți susține obiectivele. „Sunt în cea mai bună parte a vieții mele”, de exemplu, sau „iau decizii bune în fiecare moment al zilei” sau „rămân calm în fața necazurilor”.
  • Stai liniștit un moment. Adu atenția înapoi la respirație. Acum, numără încet de la 1 la 5. În acest timp începi să simți spatele, picioarele, mâinile. Când ai deschis ochii, revii ușor către lumea înconjurătoare, păstrând însă această stare minunată de expansiune, de plutire, de calm și liniște profundă.

 

Întregul proces nu ar trebui să dureze mai mult de 5-7 minute. Exersează de câte ori poți/vrei pe tot parcursul zilei și vei observa cum în timp reușești să ajungi tot mai ușor, rapid și profund în această stare minunată de expansiune a minții.

Pentru rezultate extraordinare, sugestia mea este să îţi înregistrezi acest proces și sugestiile pe care vrei să le integrezi în sistemul tău şi apoi să le asculți.
În timp ce auzi sugestia e important ca în mintea ta să şi proiectezi faptele, să le trăieşti ca şi cum ar fi reale.

Folosește Autohipnoza pentru Sănătate, Vindecare și Fericire

Vrei să înveți autohipnoza?
Să înveți exact cum să creezi sugestii?
Să primeşti scenarii hipnotice şi să înţelegi concret cum funcționează mintea umană?

Participă la Seminarul Practic de Inițiere în Autohipnoză din 13 februarie. Acesta se desfășoară exclusiv ONLINE și este singurul program de autohipnoză pe care-l organizăm anul acesta. Este o ocazie UNICĂ să înveți cum să-ți folosești incredibila putere a minții pentru a-ți transforma pentru totdeauna viața.

Dacă simți că este pentru tine, ai toate detaliile şi te poți înscrie la seminar aici – https://hipnoza.ro/autohipnoza/

2021-01-08T13:24:38+02:00 8 ianuarie 2021|
test