Adu Recunoștința În Viața Ta Pentru A Fi Fericit Și Sănătos

Recunoștința este o atitudine! Este un mod de viață! Un mod de viață care se dovedește a avea nenumărate efecte benefice asupra sănătății noastre, asupra stării de fericire, satisfacție a vieții și modului în care relaționăm cu ceilalți! Merge mână-n mână cu meditația mindfulness focalizându-se pe prezent și pe aprecierea a ceea ce ai acum și nu pe tot felul de dorințe. Atunci când simți și exprimi recunoștință îți focalizezi atenția pe aspectele pozitive ceea ce compensează tendința naturală a creierului nostru de a se focaliza pe pericole, griji și aspectele negative ale vieții. Recunoștința generează emoții pozitive cum ar fi bucuria, iubirea, mulțumirea iar studiile realizate în această direcție ne demonstrează că acestea pot contracara efectele emoțiilor negative cum ar fi anxietatea. Recunoștința îți lărgește orizonturile și creează cicluri pozitive de gândire și simțire, de a trăi viața pe pozitiv.

Cum îmbunătățește Recunoștința Starea Emoțională și Sănătatea?
Cel mai mare specialist din lume în studiul Recunoștinței este Dr. Robert Emmons, profesor al catedrei de psihologie din cadrul Universității din California, Davis. Într-un studiu realizat in 2003 și publicat în Jurnalul de Personalitate și Psihologie Socială, Dr. Emmons împreună cu colegul său, Michael McCullough de la Universitatea din Miami au studiat ce efecte apar asupra unui grup de studiu de 200 de studenți care au ținut un Jurnal de Recunoștință. Studenții au fost împărțiți în trei grupuri și fiecare a scris săptămânal în jurnalul său timp de 10 săptămâni focalizându-se fie asupra recunoștinței, a unor dificultăți și neplăceri sau asupra unor evenimente neutre. Celor din grupul Recunoștință li s-a spus: ”
Sunt multe lucruri în viața noastră, atât mici cât și mari, pentru care putem fi recunoscători. Gândește-te la zilele din ultima săptămână și scrie până la 5 aspecte/lucruri/situații din viața ta pentru care ești recunoscător.”

La finalul acestui studiu, cei din grupul de Recunoștință au raportat că se simt mai pozitivi față de viața lor ca întreg, mai optimiști față de săptămâna următoare, cu mai puține simptome fizice neplăcute sau nedorite și au petrecut mai mult timp făcând sport sau mișcare. Cu toate acestea, stara de recunoștință nu a generat un afect (stare emoțională) mai pozitiv, așa cum sperau cercetătorii.

[bagaformu list=”awlist3933941″ button=”Da! Vreau Să Mă Bucur!” heading=”Vrei Bucurie și Fericire?? Abonează-te!”]

Probabil că focalizarea pe recunoștință odată pe săptămână nu a fost suficient de frecvent pentru a schimbarea starea. De aceea au hotărât să realizeze un nou studiu în care au mărit numărul de timpi în care studenții scriu în jurnal la unul pe zi în loc de o săptămână, timp de două săptămâni. De asemenea, au schimbat focalizarea grupului care scria despre evenimente neutre și le-au dat o nouă țintă: să scrie despre modurile în care sunt mai buni decât alte persoane (cunoscut drept “comparație socială descendentă”). Astfel, instrucțiunile pentru acest grup se asemănau destul de mult cu cele ale grupului de recunoștință dar foarte probabil să nu aibă aceleași beneficii.

Rezultatele au arătat, așa cum au preconizat și cercetătorii, faptul că cei din grupul recunoștință au avut parte de mai multe stări pozitive în cele două săptămâni comparativ cu cei din celelalte două grupuri. De asemenea, au declarat că au realizat mai multe acțiuni de ajutorare și servicii în sprijinul comunității cum ar fi să susțină pe cineva să depășească un moment emoțional dificil sau oferind suport altora. În contrast cu primul studiu însă, nu s-au observat efecte ale reconoștinței asupra comportamentelor sănătoase. Astfel, cercetătorii au concluzionat că doar două săptămâni de Recunoștință nu sunt suficiente pentru a crea un efect de lungă durată asupra sănătății și au decis să realizeze un al treilea studiu, pe o perioadă mai lungă de timp, cu un eșantion de populație care chiar are probleme de sănătate.

În acest al treilea studiu, realizat pe un grup de 65 de persoane care sufereau de boli neuro-musculare, cercetătorii le-au cerut participanților să scrie zilnic în jurnalul de recunoștintă timp de 21 de zile sau să completeze un formular despre starea de bine și sănătate fără să facă nimic altceva (grupul de control). În cazul celor din grupul de recunoștință, s-a apelat și la partenerii acestora, acestora cerându-li-se să observe starea emoțională și satisfacția vieții a partenerilor lor parte din experiment.

Rezultatele au arătat că cei din grupul recunoștință au o atitudine mult mai pozitivă asupra vieții comparativ cu grupul de control. De asemenea, partenerii lor au confirmat acest lucru, declarând că au o stare bună și o mai mare satisfacție a vieții. În ce privește raportul dintre recunoștință și sănătate, s-a observat o îmbunătățire a sănătății atât cantitativ cât și calitativ! Poate că focalizându-ne asupra lucrurilor bune reduce angoasa și grijile care ne țin treji noaptea?

Concluzie
A ține un jurnal de recunoștință pare să fie benefic în orice condiții! Beneficiile specifice ale recunoștinței par să varieze în funcție de punctul de comparație, sau dacă ești sănătos sau nu, cât de frecvent scrii în jurnal și pe ce perioadă de timp realizezi acest lucru.
Scriind în jurnal doar două sau trei sătpămâni în fiecare zi generează o îmbunătățire a stării emoționale, o atitudine mai optimistă și satisfacție de viață mai mare precum și o predispoziție de a-i ajuta pe ceilalți. Dacă vrei să te bucuri de o sănătate mai bună, atunci continuă cu această practică minim 2-3 luni. Nu îți ia decăt 5-10 minute pe zi dar o poți realiza și în 2-3 minute. Perseverența și continuitatea acestei activități restructurează și reorientează focalizarea minții tale pe aspectele pozitive ale vieții.

Această practică reprezintă una dintre elementele cheie în combaterea anxietății și a depresiei iar rezultatele sale sunt evidente. Acest exercțiu alături de multe alte metode cum ar fi exercițiile de respirație, meditația de observare, jocul și multe altele, alcătuiesc un arsenal extraordinar de eficient în vindecarea angoaselor, anxietății și a depresiei. Dacă te confrunți cu asta sau dacă cunoști pe cineva care se confruntă cu astfel de probleme, poți participa la un Seminar Practic Intensiv de Vindecare a Depresiei.

Pentru mai multe detalii >>CLICK AICI<<

Sursa: NPR
Ai ceva de adăugat la acest articol?
Minunat! Fă-o mai jos în chat-boxul de mai jos!

PS: Nu citi singur(ă). Împreună suntem mai puternici! Distribuie acest articol și prietenilor tăi care doresc să aibă o viață mai bună!
PPS: Ți-a plăcut ce ai citit? Abonează-te la Newsletter și primești articole și informații noi.

2015-11-25T11:42:57+02:00 25 noiembrie 2015|

Lasa un comentariu